FAQ – odpowiedzi na częste pytania o transport i przeprowadzki


1. Na co należy zwrócić uwagę wybierając firmę przeprowadzkową?

Przeprowadzka to czas kiedy powierzają Państwo, część dobytku swojego życia firmie przeprowadzkowej. Dlatego tak ważnym czynnikiem jest wybór odpowiedniej firmy. Powinni Państwo zwrócić uwagę na doświadczenie firmy. Sprawdzić czy macie do czynienia z profesjonalistami, zadając kilka pytań odnośnie przeprowadzki. Fachowa firma doradzi w wielu kwestiach jak i zaproponuje alternatywne rozwiązania. Kolejnym elementem jest zróżnicowanie wielkości taboru aut – jeżeli mają Państwo mało lub dużo elementów do przewiezienia, specjaliści z firmy powinni zaproponować odpowiedni środek transportu do zoptymalizowania Państwa kosztów. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest posiadanie wysokiego ubezpieczenia na przewożony towar. Powinni Państwo dopytać o możliwość demontażu oraz montażu mebli w trakcie trwania wykonywanej usługi. Obowiązkiem szanującej się firmy przeprowadzkowej jest dokładne zabezpieczenie przewożonego mienia. Wybierając firmę przeprowadzkową powinni Państwo czuć się bezpiecznie.


2. W jaki sposób dokonują Państwo wycen?
  • Możemy dokonać wyceny na podstawie danych jakie otrzymamy od Państwa podczas rozmowy telefonicznej.
  • Na podstawie szczegółowo podanych informacji z pkt. 5 napisanych w mailu.
  • Wycen dokonujemy również na podstawie oględzin miejsca przeprowadzki u klienta.

3. Czy wycena przeprowadzki jest darmowa?

Tak, oczywiście wycena jest całkowicie darmowa i nie ponoszą Państwo za to żadnych kosztów. Dotyczy to wycen indywidualnych oraz wycen przeprowadzek pomieszczeń biurowych.


4. W jakim czasie otrzymam wstępną wycenę przeprowadzki po wysłaniu maila?

Zawsze wyceniamy przeprowadzkę w dniu otrzymania maila od Państwa. Najczęściej jest to jednak czas do dwóch godzin.


5. Jakie informację muszę Państwu podać by specjalista ds. wycen mógł podać jak najbardziej realny i przybliżony koszt przeprowadzki?

Nasz specjalista będzie potrzebował od Państwa kilku informacji:

  • Miejscowość i ulice miejsca wyprowadzki.
  • Miejscowość i ulice miejsca do którego Państwo się wprowadzają.
  • Z którego, na które piętro przeprowadzamy Państwa mienie.
  • Czy jest możliwość podjazdu auta pod samo wejście w obu lokalizacjach.
  • Datę i godzinę przeprowadzki.
  • Jakie pomieszczenia będą przeprowadzane, jakie są większe elementy, oraz orientacyjna ilość kartonów i worków.

6. W ilu osobowych grupach przeprowadzają Państwo mieszkania?

W zależności od wielkości przeprowadzki, odpowiednio dobieramy ilość pracowników do zoptymalizowania czasu trwania całej usługi. Jeżeli jest niewielka ilość kartonów firma może wysłać jedną osobę do pomocy. W przypadku większych przedsięwzięć logistycznych wysyłamy ekipy: dwu, trzy lub cztero osobowe.


7. Jakie mają Państwo terminy?

Jeżeli oczekują Państwo konkretnego terminu najlepiej dzwonić z dwu tygodniowym wyprzedzeniem.

Natomiast kiedy nie zależy Państwu na konkretnym dniu zawsze znajdziemy pojedyncze wolne terminy w tygodniu, nawet kiedy klient dzwoni kilka dni przed planowaną datą wykonania usługi.


8. Czy wszystko zmieści się na proponowane przez firmę DML auto?

Tak, jeżeli otrzymamy od Państwa dokładną specyfikację oraz wymiar towaru do przewiezienia, możemy odpowiednio dobrać kubaturę auta.


9. Czy wasza firma zabezpiecza meble podczas przeprowadzki?

Oczywiście tak, dbamy o powierzony nam towar. Na życzenie klienta możemy dokładnie zabezpieczyć przewożone meble używając do tego koców transportowych, folii stretch, folii bąbelkowej a na aucie przekładamy wszystkie elementy tekturami falistymi zabezpieczając je przed wszelkimi obtarciami i zarysowaniami.


10. Czy firma DML demontuje oraz montuje w nowym miejscu różnego rodzaju segmenty oraz meblościanki?

Oczywiście każda nasza ekipa przeprowadzkowa zostaje odpowiednio przeszkolona w montażu oraz demontażu wszelkich mebli, posiadamy odpowiednie narzędzia oraz wiedze w tym zakresie.


11. Czy możliwe są przeprowadzki poza teren miasta Poznania?

Najczęściej przeprowadzi wykonujemy na terenie Poznania, ale działamy również na terenie Wielkopolski oraz całego kraju.


12. Co w przypadku uszkodzenia mebli lub urządzeń AGD i RTV, czy towar jest ubezpieczony?

Tak, posiadamy polisę ubezpieczeniową na przewożony towar w wysokości 400.000,00 zł.

Dzięki temu mają Państwo pewność, że w przypadku uszkodzenia lub zniszczenia towaru otrzymają Państwo pieniądze od naszego ubezpieczyciela.


13. Czy istnieje możliwość by firma DML dostarczyła kartony lub skrzynki przed planowaną datą przeprowadzki?

Tak, oczywiście jest taka możliwość. Na Państwa życzenie możemy dostarczyć kilka dni przed planowaną datą realizacji usługi skrzynki lub kartony w ustalonej wcześniej ilości. Skrzynki możemy odebrać w dniu przeprowadzki po wykonanej usłudze lub w inny dzień ustalony z Państwem.


14. Czy jest możliwość przejazdu z pracownikami DML, firmowym samochodem do nowego miejsca przeprowadzki?

Posiadamy 3 miejsca w kabinie samochodu dostawczego. Jeżeli przewóz wykonywany jest przez samego kierowcę możemy zabrać dwie osoby. Natomiast w przypadku zamówionej przeprowadzki dwu osobowej jest możliwość przejazdu dla jednej osoby. Jeśli zamówiona została przeprowadzka trzy osobowa niestety nie możemy zabrać żadnej dodatkowej osoby.


15. Czy w trakcie wykonywania przeprowadzki moja obecność jest konieczna?

Nie, jeżeli nie mogą lub nie chcą Państwo uczestniczyć w procesie przeprowadzki nie jest to konieczne. Pracownicy będą jak zawsze postępowali według ściśle ustalonych procedur, dbając z należytą uwagą o Państwa mienie.


16. Czy firma DML prowadzi spis i ewidencje przewożonego towaru?

Na Państwa życzenie możemy zrobić spis przewożonego towaru oraz sporządzić ewidencje przewożonych kartonów.


17. Czy firma świadczy swoje usługi również w Niedzielę?

Tak, jesteśmy do Państwa dyspozycji 7 dni w tygodniu.


18. Ile orientacyjnie będzie kosztowała przeprowadzka mieszkania?

Nie można na to pytanie jednoznacznie odpowiedzieć, ze względu na wiele występujących zmiennych czynników. Każda przeprowadzka różni się od siebie ilością przewożonego mienia, wysokością pięter, potrzebą demontażu oraz ponownego montażu mebli w nowym miejscu. Na końcową cenę wpływają również takie czynniki jak:

  • Ilość zamówionych pracowników.

  • Wielkość auta.

  • Dostępność podjazdu pod samą klatkę schodową.

  • Czas postoju auta na załadunku oraz rozładunku.

  • Ilość przejechanych kilometrów.


19. Czy samochody firmy DML są przystosowane do transportu mebli oraz czy posiadają niezbędne elementy do zabezpieczenia przewożonego mienia?

Tak, nasze samochody spełniają wszelkie wymogi dotyczące transportu mebli, ponadto na każdym pojeździe w naszej firmie znajdują się niezbędne elementy do zabezpieczenia Państwa mienia.

Posiadamy pasy transportowe, maty antypoślizgowe, folie bąbelkową, folie stretch, koce transportowe oraz tektury faliste do przełożenia powierzchni mebli w celu ich zabezpieczenia podczas transportu.


20. Czy firma zajmuje się wywozem starych i niepotrzebnych mebli?

Tak, świadczymy również takie usługi, wywożąc stare meble, tapczany oraz urządzenia AGD i RTV na gratowiska.